آهن شهر پاسارگاد

فروشگاه محصولات سپنتا

تاریخچه پروفیل سبک

0 6

تاریخچه پروفیل سبک

غریب به ۱۰۰ سال پیش استفاده از پروفیل سبک در آمریکای شمالی آغاز شد. از این رواستفاده از محصولات فولادی نورد گرم در ایالات متحده و بریتانیا از حدود ۱۸۵۰ رواج پیدا کرده بود.

بیوگرافی استفاده از پروفیل سبک به نوعی با تاریخچه محصولات فولادی نورد سرد ارتباط دارد. غریب به ۱۰۰ سال پیش استفاده از این محصولات در آمریکای شمالی آغاز شد.

 

از طرفی استفاده از محصولات فولادی نورد گرم در ایالات متحده و بریتانیا از حدود ۱۸۵۰ رواج پیدا کرده بود، اما در اوایل کار این کاربرد، بسیار پایه ای بود و به نظر می رسد در این دوران بیشتر به صورت آزمایشی به کار می رفته است. رفته رفته بر کاربرد های محصولات فولاد نورد گرم در ساختمان اضافه شد و عملا این محصولات به عنوان مصالح ساختمانی در نظر گرفته شدند.

مشخصات پروفیل مبلی

الف) مشخصات ظاهری:

پروفیل مبلی ظاهری یکدست، دقت ابعادی بالا و غالبا درخشنده دارد. درز جوش این محصول بسیار با کیفیت می باشد. دلیل آن استفاده از روش جوشکاری فرکانس بالا High Frequency Welding در تولید این محصول است.

ب) مشخصات شیمیایی :

کلیه مشخصات ذکر شده برای ورق های روغنی در خصوص مشخصات شیمیایی قوطی پروفیل مبلی صدق می کند. قابلیت آبکاری، رنگ شوندگی با کیفیت بالا و قابلیت جوشکاری این نوع پروفیل بسیار مطلوب صنعتگران می باشد.

مدیران آهن پیشنهاد می دهد این کلیپ را حتما مشاهده کنید. صفرتاصد تولید مبلمان فرفوژه، قابلیت خم، قابلیت جوشکاری (جوشکاری فرکانس بالا High frequency welding) و در نهایت استحکام بالای محصول ساخته شده از پروفیل مبلی در این کلیپ به تصویر کشیده شده است

پ) مشخصات فیزیکی:

مهممترین شاخصه ی فیزیکی این محصول وزن پروفیل مبلی می باشد. اساسا محصولی که از ورق ضخامت پایین در دامنه ای بین ۰٫۷ تا ۱٫۵ میلیمتر ساخته شده است، نمی تواند در مقابل دیگر محصولات فولادی وزن زیادی داشته باشد. از این رو به پروفیل مبلی، پروفیل سبک نیز می گویند. 

همانند بیشتر پروفیل ها، از پروفیل مبلی شاخه ی ۶ متری تولید می گردد. وزن شاخه شش متری پروفیل مبلی بستگی به ابعاد و همچنین ضخامت ورق سرد به کار رفته در آن دارد. 

در سالهای ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی قراردادن محصولات نورد سرد در مجموعه مصالح ساختمانی هنوز رواج پیدا نکرده بود. اینکه محصولات نورد سرد هنوز به عنوان فولاد ساختمانی شناخته نشده بودند به این دلیل بود که هنوز استاندارد مشخص و کد مدونی برای طراحی، تولید و بازرسی این محصول تهیه نشده بود. در حالیکه محصولات فولادی نورد سرد به رشد خود ادامه می دادند، مهندسان و طراحان برای استفاده از این محصولات نیاز به استاندارد ها و محاسبات جامعی پیدا نمودند که شامل مشخصات مکانیکی، آنالیزهای شیمیایی و مختصات فیزیکی محصولات باشد.

 

پروفیل سبک در شاخه های ۶ متری تولید می گردد و وزن آن ها به ابعاد و ضخامت ورق به کار برده شده به عنوان ماده اولیه، بستگی دارد. جالب است بدانید کلیه ویژگی هایی که در مورد ورق های روغنی صدق می کند، در مورد پروفیل مبلی نیز کاربرد دارد.

 

به طور کلی در صنایعی که به پروفیل های با ضخامت کم نیاز داشته باشند، از پروفیل سبک یا پروفیل مبلی استفاده می شود. سطح مقطع پروفیل سبک، می تواند به چهار حالت سه گوش، چهارگوش، دایره‌ای و یا ترکیبی باشد. از متداول ترین حالت پروفیل سبک می‌توان به پروفیل مبلی با سطح مقطع مربع یا قوطی سبک با سطح مقطع مستطیلی اشاره کرد.

 

از آن پس کد ها شکل گرفتند و با آزمایشات و تجربه های بیشتر اصلاحات این استانداردها مشخص گردیدند. همزمان محصولات جدیدتری نیز ساخته می شدند. در نهایت از سالهای ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ به بعد محصولات نورد سرد به طور کلی و قوطی پروفیل های مبلی به طور خاص جایگاه خود را در ساخت انواع محصولات ساختمانی و غیر ساختمانی پیدا نموده و از آن زمان هر روزه پیشرفت و توسعه بیشتری داشته اند.

پروفیل مبلی

 ویژگی و مزایای پروفیل سبک

از مهم‌ ترین ویژگی‌ های پروفیل سبک، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم‌ پذیری گسترده
  • تنوع وزنی متنوع
  • سطح با کیفیت خوب
  • قابلیت آبکاری
  • دارای قطر و ضخامت بسیار دقیق
  • ابعاد متفاوت و مطلوب

 

قیمت لوله گالوانیزه با توجه حجم خرید متفاوت است و هر چه حجم خرید بیشتر باشد، تخفیف بیشتری به مشتریان تعلق میگیرد.
با شماره گیری می توانید از مشاوره ی حرفه ای  کارشناسان ما بهره مند شوید.

☎️جهت اطلاع از آخرین قیمت و استعلام  تماس بگیرید

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ تماس بگیرید.

۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۷
️۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۸

 

پروفیل‌ چیست؟

پروفیل‌ها مقاطعی فولادی و توخالی هستند که هر یک بنا به کاربردشان با طراحی خاصی تولید می‌شوند.

پروفیل کاربرد های زیادی در صنایع مختلف دارد :

تولید مبلمان اداری و خانگی
تولید فروفوژه
ساخت تجهیزات صنایع هوایی
اتومبیل سازی
تجهیزات و مبلمان شهری
صنعت تولید دوچرخه
ساخت تابلو تبلیغاتی

📌 مطالب پیشنهادی :

تاریخچه پروفیل سبک

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.