آهن شهر پاسارگاد

فروشگاه محصولات سپنتا

فروش ویژه لوله شوفاژی سپنتا

0 4

فروش ویژه لوله شوفاژی سپنتا  به مدت محدود

 

لوله‌های شوفاژی سپنتا، به عنوان یکی از مهمترین عناصر در سیستم‌های گرمایشی، نقش حیاتی را در انتقال حرارت و توزیع هوا ایفا می‌کنند. این لوله‌ها با ویژگی‌ها و مزایای خاص خود، انتخابی عالی برای ارتقاء کارایی و عملکرد سیستم‌های گرمایشی در مسکن، صنعت و اداری محسوب می‌شوند.

 لوله شوفاژی یکی از لوله های گازی می باشد که وظیفه گرمایش ساختمان را برعهده دارد. کار اصلی لوله های شوفاژی ایجاد گرما در محیط داخلی ساختمان است .

لوله شوفاژی با کیفیت بالا

لوله شوفاژی از جمله لوله گازی هاست که وظیفه گرمایش ساختمان را عهد دار و کارش گرم کردن محیط داخلی ساختمان می باشد، دمای آب داخل موتور خانه به درجه حرارتی که قبلا مسئول تاسیساتی معین کرده می رسد و لوله شوفاژی با کمک لوله کشی که از دو مسیر رفت و برگشت تشکیل شده آب داخل ساختمان به چرخ درمیآید تا گرما را منتقل کند، وظیفه لوله کشی رفت شوفاژ فرستادن آب جوش از موتور خانه به طبقات، وظیفه لوله کشی برگشت شوفاژ بازگرداندن آب ازطبقات به موتورخانه است تا دوباره به حرارت مورد نظر برسد.

لوله شوفاژی سپنتا

لوله شوفاژی

شوفاژ یا حرارت مرکزی سیستمی است برای تولید گرما در منازل و ساختمان‌ها در این سیستم گرما در شوفاژ خانه تولید شده و توسط لوله‌های رفت و برگشت به رادیاتورها در دیگر نقاط ساختمان منتقل می‌شود.

اجزاء سیستم حرارت مرکزی چیست؟

  • دیگ و مشعل
  • برای گرم کردن آب مدار رادیاتور
  • پمپ
  • برای چرخش آب در مدار رادیاتور
  • رادیاتورها
  • برای انتقال حرارت آب به محیط ساختمان
  • منبع دوجداره
  • وسیله تأمین آب گرم مصرفی توسط آب رادیاتورها
  • منبع انبساط
  • وسیله‌ای که حجم اضافه آب دیگ در اثر گرم شدن را در خود جای می‌دهد.
  • سیستمهای کنترل و نشان دهنده‌ها
  • شامل ترمومتر، مانومتر، سطح نمای مخزن گازوئیل، آب نمای منبع انبساط، ترموستات دیگ، ترموستات جداری، ترموستات اتاقی، شیر اطمینان و رله مشعل
    لوله کشی شوفاژ

لوله شوفاژی

در انتخاب مسیر و رسم لوله شوفاژی باید حتی الامکان موارد زیر را در نظر گرفت:

نقشه ساختمان با مقیاس ۵۰/۱ (پلان) را تهیه کرده و محل رادیاتورها را روی آن رسم می کنیم. باید توجه کرد که رادیاتورها معمولا در محل هایی که بیشترین تلفات حرارتی را دارند قرار بگیرند.
طول و عرض رادیاتور را با توجه به مقیاس می کشیم و محل اتصال لوله های شبکه به عَلَم رادیاتور را با دودایره کوچک نشان می دهیم، و چنانچه رادیاتور بیش از ۲۵ پره داشته باشد محل لوله های رفت و برگشت را در دو طرف رادیاتورها میکشیم.

انتخاب محل رادیاتور و همچنین مسیر لوله باید طوری در نظر گرفته شود که امکان هرگونه تعمیرات احتمالی و هواگیری وجود داشته باشد. با توجه به محل قرارگیری رادیاتورها و رایزرها، طرحی برای تغذیه انشعاب ها در نظر می گیریم و سعی می کنیم که ضمن انتخاب کوتاه ترین مسیر و کمترین پیچ و خم، حتی الامکان آب گرم به طور یکنواخت به تمام رادیاتورها برسد .برای این منظور در صورتی که شبکه با برگشت مستقیم مناسب نباشد، از شبکه با برگشت معکوس استفاده می کنیم.
پس از مشخص شدن طرح شبکه، اقدام به کشیدن مسیر لوله رفت و برگشت می نماییم. انشعاب برگشت باید به دایره نزدیک رادیاتور وصل شود و انشعاب رفت به دایره دیگر اتصال یابد.
پس از رسم رادیاتورها و کلیه خطوط لازم، اقدام به اندازه گذاری قطر لوله ها و نوشتن مشخصات رادیاتورها می نماییم. قطر هر قطعه لوله را در حد فاصل دو انشعاب بر حسب میلیمتر (یا اینچ) با استفاده از شابلن اعداد مناسب مقیاس پلان می نویسیم و با استفاده از یک خط رابط کمکی مشخص می نماییم. در صورت هم قطر بودن لوله های رفت و برگشت کنار هم، می توان از یک شماره با دو خط کمکی استفاده کرد.

انواع لوله کشی شوفاژی

امروزه لوله کشی شوفاژ به دو صورت انجام می شود.

  • لوله کشی به روش سنتی
  • لوله کشی به روش کلکتوری

لوله کشی لوله شوفاژی به روش سنتی همان لوله کشی های معمول می باشد که در قدیم در ساختمانها اجرا می شده و هنوز هم در حال اجرا می باشد که آب رفت و برگشت بعد از پکیج یا موتورخانه مستقیما وارد سیستم می شود.
اما در روش کلکتوری آب بعد از خروج از پکیج یا موتورخانه اول وارد کلکتور می شود و کلکتور توسط شیرهایی که به آن نصب شده است آب را به طور مستقیم به سیستم پخش می کند.

ساختار کلی کلکتور

کلکتور وسیله ای است میله ای شکل که دارای انشعاب هایی از زیر به تعداد مورد نظر می باشد. دو طرف آن باز بوده و شیرهای رفت و برگشت بطور جداگانه در کلکتورهای مجزا وصل می شوند. در بعضی از مدل ها در قسمت بالایی کلکتور نیز خروجی هایی وجود دارد که محصل اتصال شیرهای اتومات یا هواگیری می باشد.
طریقه استفاده کلکتور بدین شکل می باشد که آب ورودی از یک سمت کلکتور وارد می شود و از طریق شیرها وارد سیستم می شود. و برای مسیر برگشت نیز آب از طریق شیرها وارد کلکتور می شود و توسط لوله برگشت به پکیج یا موتورخانه برای بازگرمایش بر می گردد.

در این روش از لوله های پنچ لایه برای لوله کشی شوفاژ استفاده می شود که این لوله با توجه به ساختار خود دارای مقاومت بیشتر و اتلاف حرارتی کمتری در مسیر نسبت به لوله های پلیمری می باشند.

مزیتهای لوله کشی شوفاژ

از مزیتهای لوله کشی شوفاژ به روش کلکتوری می توان به این موارد اشاره کرد:

آب وارد شده به سیستم به همه رادیاتورها با سرعت و شدت یک نواخت پخش می شود، که این باعث می شود همه رادیاتورها با اختلاف زمانی کمتری (به علت مسافت هر رادیاتور با کلکتور) گرم شود.
دورترین و نزدیکترین رادیاتور اختلاف دمایی را با یکدیگر ندارند که این مشکل را در روش سنتی می توان مشاهده کرد.
از مزیتهای مهم استفاده از سیستم کلکتوری می توان به قطع یا وصل کردن هر رادیاتور به صورت مجزا اشاره کرد که در صورت خرابی یا مشکل در سیستم گرمایشی واحد شما مداری که دچار مشکل شده را قطع می کنید و بخشهای دیگر سیستم در حال انجام کار می باشد. و به رفع مشکل می پردازید و در سیستم های سنتی این مشکل بزرگی می باشد که ممکن است زمان و هزینه زیادی برای رفع مشکل ایجاد کند.

 

قیمت لوله گالوانیزه با توجه حجم خرید متفاوت است و هر چه حجم خرید بیشتر باشد، تخفیف بیشتری به مشتریان تعلق میگیرد.
با شماره گیری می توانید از مشاوره ی حرفه ای  کارشناسان ما بهره مند شوید.

☎️جهت اطلاع از آخرین قیمت و استعلام  تماس بگیرید

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ تماس بگیرید.

۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۷
️۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۸

 

انواع لوله کشی شوفاژی

امروزه لوله کشی شوفاژ به دو صورت انجام می شود.
لوله کشی به روش سنتی
لوله کشی به روش کلکتوری

لوله شوفاژی

شوفاژ یا حرارت مرکزی سیستمی است برای تولید گرما در منازل و ساختمان‌ها در این سیستم گرما در شوفاژ خانه تولید شده و توسط لوله‌های رفت و برگشت به رادیاتورها در دیگر نقاط ساختمان منتقل می‌شود.

 

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (4 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.