آهن شهر پاسارگاد

فروشگاه محصولات سپنتا

معرفی انواع لوله گازی و کاربردهای آن در صنعت

0 26

لوله گازی

در حالت کلی لوله گازی یکی از انواع لوله های بدون درز از جنس فولادی می باشد که از آن در موارد مختلفی همچون صنعت نفت و گاز استفاده می شود. برخی استانداردها و مشخصه های بارزی که در ساخت و تولید این لوله ها استفاده می گردد باعث می شود تا کاربری آن ها در اغلب شرایط با دماهای پایین و بالا آسان و بهینه باشد.

معرفی انواع لوله گازی و کاربردهای آن در صنعت

هرچند این امکان وجود دارد که تفاوت های شایعی میان انواع لوله گازی وجود داشته باشد اما در نهایت آنچه که واضح و مبرهن است این است که اصطلاح لوله گازی صرفه نظر نوع و اندازه آن برای انتقال سیالات گازی به کاربرده می شود.

با توجه به مشخصه و ویژگی هایی که از گاز طبیعی بر ما روشن است استفاده از تجهیزاتی همچون لوله گازی اولین اقدام در صنایع مختلفی همچون نفت، گاز و پتروشیمی به حساب می آید. اما سؤال اینجا است که بهترین لوله گاز کدام است؟ آیا مشخصه ها و ویژگی هایی برای هر یک از لوله های تولیدی تعریف شده است؟

همان طور که می دانیم کاربرد انواع لوله های گازی تعیین کننده این موضوع است که کدام نوع آن می تواند برای کار ما بهترین باشد. اما همیشه و در همه حال کیفیت و کارایی بالای لوله برای انتخاب آن حرف اول را می زند.

 

پس می توان گفت بهترین لوله گاز لوله ای است که علاوه بر استفاده از مرغوب ترین و با کیفیت ترین متریال ها در ساخت و تولید، با استانداردها و فناوری های به روز نیز سازگاری داشته باشد. در یک بیان ساده بهترین و با کیفیت ترین لوله گازی با استفاده از ماشین آلات مدرن ساخته و تولید گشته به طوری که با آخرین و به روز ترین استانداردها و متدهای داخلی و خارجی همگام باشد.

انواع لوله گازی

لوله گازی در دو نوع توکار و روکار تولید می شوند. هر دو نوع نیز در اندازه های ۶ متر طراحی می‌شوند. بسته به محل و نوع استفاده می توان از این دو نوع لوله گازی استفاده کرد. توکار برای انتقالات گاز در صنایع و هم چنین خط لوله گاز برای انتقال گاز در مسافت زیاد استفاده می‌شود زیرا به دلیل نوع استاندارد این نوع از لوله های گاز دارای استحکام و مقاومت بیشتری هستند و در هر شرایط محیطی می توان از آن‌ها استفاده کرد. از لوله های روکار برای انشعابات گازی در ساختمان ها استفاده می‌شود.

لوله گازی

جنس لوله گازی

  • فولاد  (ASTM-B280)  (SA B36 -10-1959)
  • مس (ASTM B86-1962)
  • برنج
  • لوله های پلی اتیلن (PE)

فولاد ، مس ، برنج ۳ ماده هستند که می توان برای تولید لوله گازی از آن ها استفاده کرد. متداولترین لوله کشی گاز, فولادی سیاه است. از فولاد گالوانیزه ، مس ، برنج یا CSST (لوله های فولادی ضد زنگ راه راه) همچنین در برخی مناطق استفاده می شود. در برخی مناطق خاص استفاده از مس را ممنوع کرده‌اند. در مناطق دیگر اما، استفاده از مس گسترده است. باید بدانید چه چیزی در منطقه شما قابل قبول است. لوله‌های فولادی به طور معمول مشکی با اتصالات آهن یا آهن قابل انعطاف هستند. از فولاد گالوانیزه در بعضی مناطق نیز استفاده می شود.

مشخصات فنی لوله گازی خانگی

در رابطه با مشخصات فنی لوله گازی خانگی توضیحات مفصلی وجود دارد که در ادامه مطلب به ارائه بخشی از آن خواهیم پرداخت. در حالت کلی در بازار آهن آلات و بورس لوله و اتصالات انواع گوناگون از لوله گازی خانگی در شاخه های ۶ متری به چشم می خورد. همچنین در لیست مشخصات فنی آن ها می توان به موارد مهم و قابل توجهی اعم از موارد زیر اشاره کرد:
  •  لوله گاز APA و درزدار سبک
  •  لوله هایی با سایر و اندازه ½ اینچ
  •  لوله هایی با ضخامت ۲٫۸ میلی متر
  •  لوله هایی با وزن ۱٫۲۸ کیلوگرم
  •  وزن شاخه شش متری لوله با وزن ۷٫۶۸ کیلوگرم

ابعاد و سایز لوله های سپنتا

لوله های گازی سپنتا همانطور که اشاره گردید در دو نوع معمولی و API تولید و عرضه میگردند و بالطبع ساز بندی این لوله ها نیز بسته به نوع استاندارد لوله های گازی سپنتا میتواند متغایر باشد به این صورت که لوله های گازی سپنتا از نوع معمولی در سایزهای ۱/۲ الی ۶ اینچ و لوله های API  گازی سپاهان از سایز ۱/۲ اینچ الی ۴ اینچ تولید و عرضه میگردند کلیه لوله ها در ابعاد ۶ متری ارائه میگردند و سرتاسر لوله استانداردهای مربوط به لوله به صورت شابلون که معمولا به رنگ زرد میباشد نوشته شده و از این رو لوله های معمولی و لوله های گاز از یکدیگر متمایز هستند .

قیمت لوله گازی با توجه حجم خرید متفاوت است و هر چه حجم خرید بیشتر باشد، تخفیف بیشتری به مشتریان تعلق میگیرد.
با شماره گیری می توانید از مشاوره ی حرفه ای  کارشناسان ما بهره مند شوید.

☎️جهت اطلاع از آخرین قیمت و استعلام  تماس بگیرید

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ تماس بگیرید.

۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۷
️۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۸

جنس لوله گازی ازچیست ؟

فولاد  (ASTM-B280)  (SA B36 -10-1959)
مس (ASTM B86-1962)
برنج
لوله های پلی اتیلن (PE)

مشخصات فنی لوله گازی خانگی چیست؟

در رابطه با مشخصات فنی لوله گازی خانگی توضیحات مفصلی وجود دارد که در ادامه مطلب به ارائه بخشی از آن خواهیم پرداخت. در حالت کلی در بازار آهن آلات و بورس لوله و اتصالات انواع گوناگون از لوله گازی خانگی در شاخه های ۶ متری به چشم می خورد. همچنین در لیست مشخصات فنی آن ها می توان به موارد مهم و قابل توجهی اعم از موارد زیر اشاره کرد:

روند خرید ولوله از شرکت ما به چگونه است؟

شما میتوانید لوله مورد نظر را انتخاب و با کارشنان فروش 02149986000 داخلی 100 یا 200 تماس حاصل فرمایید.

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (11 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.