آهن شهر پاسارگاد

فروشگاه محصولات سپنتا

جهت خرید لوله گالوانیزه تست آب (GI)

 

لوله گالوانیزه تست آب (GI) یک نوع لوله فولادی است که روکش نازکی از روی دارد. این لوله ها از ورق فولاد ساده کربنی تولید می شوند. ورق ها به شکل لوله جوش داده شده می شوند.

تاریخچه انتقال آب از طریق لوله‌ها به دوران یونان، روم، و ایران باستان بازمی‌گردد. اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، لوله‌های گالوانیزه تست آب جایگزین شیوه‌های قدیمی‌تر شدند. در زمانه‌ای که دنیا در آغاز راه صنعت لوله‌کشی قرار داشت، انتقال آب به وسیله لوله‌های سربی انجام می‌شد که از نظر سلامتی چندان ایده‌آل نبودند.

با رشد شهرنشینی و پیشرفت دانش بشری در تمامی زمینه‌ها، در بخش آب‌رسانی نیز تحولات مثبتی انجام گرفت و این انقلاب منجر به تولید لوله‌هایی با ساختار بهتر، دوام بیشتر و کیفیت بالاتر شد. در این راهنما قصد داریم شما را با کاربرد لوله‌های گالوانیزه بیشتر آشنا کنیم و از مواد به کار رفته و شیوه‌های تولید آن صحبت کنیم. همچنین درباره قیمت این محصول پرمصرف نیز اطلاعاتی ارائه خواهیم داد. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

تعریف لوله گالوانیزه و نحوه تولید آن

لوله‌های گالوانیزه از ورق‌های آهنی یا فولاد نرم ساخته می‌شوند که پس از عبور از قالب‌های مخصوص و جوش‌خوردن درزها، با مواد مذاب روکش می‌شوند. این روکش که از فلز روی ذوب‌شده تشکیل شده است، مانع از آسیب دیدگی و پوسیدگی لوله‌ها می‌شود.

برای تولید لوله‌های گالوانیزه، روش‌های سرد و گرم استفاده می‌شود. در روش گرم، لوله‌ها باید قبل از هر چیز، توسط واحد آماده‌سازی هر کارخانه تولیدی و بر اساس استانداردهای لازم قالب‌گیری شوند. سپس با انجام مراحل چربی‌زدایی و زنگ‌زدایی، با استفاده از مواد خاصی که فلاکس نام دارد، پوشش داده می‌شوند. سپس لوله‌ها به کوره وارد شده و مرحله آخر، یعنی گالوانیزاسیون با هدف کاهش خوردگی، آغاز می‌شود. در این مرحله، لوله‌ها به مدت کوتاهی وارد حمام روی ذوب‌شده با دمای بالا می‌شوند.

در روش سرد، لوله‌های فولادی سفید پس از برش، جوش‌کاری و طی کردن مراحل پاکسازی درون محلولی به نام الکترونیت قرار می‌گیرند. سپس روی لوله‌ها محلول روی اندود می‌شود که این عمل باعث مات شدن ظاهری لوله‌ها می‌شود.

مهم‌ترین کاربرد لوله گالوانیزه آب

همانطور که از عنوان مشخص است، مهم‌ترین کاربرد این لوله‌ها در مصارف انتقال آب است؛ زیرا نسبت به نمونه‌های مشابه، کمتر دچار آسیب‌دیدگی و خوردگی می‌شوند. استفاده از این لوله‌ها در انشعابات انتقال آب نه تنها از بروز برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، بلکه در طولانی مدت مانع ایجاد دردسرهایی مثل شکست زودهنگام، نشتی آب و مشکلات جانبی آن از جمله هزینه‌های اضافی خواهد شد.

در کشورهای پیشرفته، لوله‌های گالوانیزه یکی از مواد پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی و ساخت سازه‌های فلزی فولادی هستند. یکی دیگر از کاربردهای لوله گالوانیزه، استفاده در گلخانه‌ها است که می‌تواند باعث ایجاد محیطی مناسب برای رشد گیاهان شود. از لوله گالوانیزه همچنین در تصفیه‌خانه‌ها، انتقال گاز، آبیاری کشاورزی، ساخت دکل‌های انتقال برق، دکل‌های مخابراتی و حتی حصار کشی استفاده می‌شود.

برای اطلاع از موجودی لوله گالوانیزه تست آب سپنتا تماس بگیرید.

ثبت درخواست

  • لطفا اطلاعات را به جهت پیگیری های بعدی به صورت صحیح وارد نمایید
  • لطفا شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.
  • ارسال بار به سراسر ایران در کوتاه ترین زمان ممکن.
  • اگر توضیح خاصی دارید درج بفرمایید
  • فایل ها را به اینجا بکشید
    Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, Max. file size: 20 MB, Max. files: 2.
      لطفا تصویر لیست یا لیست محصولاتی که مورد نیازتان است را ارسال نمایید

    قیمت لوله گالوانیزه تست آب

    لطفا جهت ثبت درخواست تماس شماره تلفن خود را درج کنید ، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

    به دلیل نوسانات شدید قیمت ارز ، جهت اطلاع دقیق از آخرین قیمت با شماره تلفن های درج شده تماس بگیرید.

    یا از طریق فرم داخل صفحه جهت ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

    ۰۲۱-۴۹۹۸۶۸۸۷ ☎

    ۰۲۱-۴۹۹۸۶۸۸۸ ☎

    تماس با کارشناس