آهن شهر پاسارگاد

فروشگاه محصولات سپنتا

اتصالات سازه‌های گلخانه‌ای

اتصالات سازه‌های گلخانه‌ای

0 76

اتصالات سازه‌های گلخانه‌ای

اتصالات سازه‌های گلخانه‌ای شامل انواع اتصالات سازه‌ای پرکاربرد در صنعت گلخانه‌های صنعتی و کشاورزی هستند. برای ایجاد سازه‌های گلخانه، از انواع بست گلخانه و لوله گلخانه برای محل تلاقی نایلون پوشش گلخانه، قرار دادن پنجره‌ها و سایر تجهیزات بر روی سازه‌ها استفاده می‌شود. در این متن، می‌خواهیم شما را با اتصالات گلخانه فلزی، پایه فلزی گلخانه، بست پلاستیکی گلخانه و قیمت لوله و اتصالات گلخانه آشنا کنیم.

انواع اتصالات سازه‌های گلخانه‌ای:

اتصالات گلخانه در اشکال مختلفی مانند یو، نیم دایره، مستطیل و غیره در بازار موجود هستند. این اتصالات دارای ضخامت‌های مختلفی نظیر ۱ میلی‌متر، ۱.۵ میلی‌متر، ۲ میلی‌متر برای سقف و ۲.۸ میلی‌متر و ۳ میلی‌متر برای ستون‌ها هستند. این اتصالات به نظر وزن در دسته‌های سبک و نیمه سنگین تقسیم می‌شوند. انواع اتصالات شامل:

  • اتصالات سازه‌های سبک گلخانه‌ای
  • اتصال سازه‌های گلخانه کشاورزی
  • اتصالات سازه‌های گلخانه‌ای صنعتی
  • اتصال های گلخانه سنگین

مزیت استفاده از سازه‌های گلخانه‌ای گالوانیزه:

لوله گلخانه ای که امروزه برای ساخت گلخانه‌ها استفاده می‌شود، از محصولات گالوانیزه ساخته می‌شود. این محصولات به دلیل مقاومت بالا و تحمل وزن مناسب، جایگزین مناسبی برای سازه‌های گلخانه‌ای فلزی ارائه می‌دهند. لوله‌ها و اتصالات تولید شده با گالوانیزه سرد و گرم، دارای طول عمر بسیار بالا هستند. علاوه بر این، این محصولات به دلیل پوشش روی یا قلع، مقاومتی فوق‌العاده نیز دارند.

انواع بست گلخانه:

از بست‌های گلخانه برای اتصال و مهار لوله‌های گلخانه استفاده می‌شود. این بست‌ها از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده و دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند. بین انواع مختلف، بست گلخانه ای گالوانیزه نسبت به بست پلاستیکی گلخانه‌ای یا نوع فلزی آن، مزیت دارد. برخی از بست‌های معمولی عبارتند از:

  • بست سرتاج
  • بست لامپی
  • بست‌های تسمه‌ای
  • بست چهارپیچ

با این حال، انواع دیگری از این محصول نیز برای اتصال لوله‌های گلخانه وجود دارد که دارای اتصالات مخصوص به خود مانند کمان، ناودان، ستون گلخانه هستند. هدف اصلی این بست‌ها نگهداری لوله‌های گلخانه و حفظ یکپارچگی ساختار است.

اجزای اساسی سازه‌های گلخانه:

تکیه‌گاه‌های عمودی اصلی گلخانه‌ها با تیرهایی که بر روی دو تا چهار مرکز پا قرار می‌گیرند، تأمین می‌شود. این تیرها می‌توانند از نوع خرپایی یا قوسی منحنی باشند، به تبع آن که بستگی به عرض سازه دارند. روکش‌ها به صورت افقی چیده شده و تیرها را به هم متصل می‌کنند. فاصله چهار تا هشت قوسی در بسته به اندازه گلخانه متغیر است. در مناطقی که باد شدید وجود دارد، پرلین‌ها در حفظ یکپارچگی ساختاری گلخانه نقش مهمی دارند.

جنس اتصالات گلخانه‌ای:

هر نوع اتصالی که در یک سازه استفاده می‌شود، تحت اعمال بالاترین نیروها و فشارها قرار می‌گیرد. از این رو، اتصالات سازه‌های گلخانه ای کوچک یا بزرگ، از موادی با چگالی و استحکام بالا باید ساخته شوند. آلیاژهای فولادی کربنی، از جمله مهم‌ترین آلیاژهایی هستند که برای تهیه این اتصالات استفاده می‌شود. این نوع مواد دارای چگالی بالا بوده و تحت نیروهای افزاینده ناشی از بار سازه قرار می‌گیرند.

اگرچه این نیروها به طولانی مدت روی اتصالات اعمال می‌شوند، ساختار سازه منسجم باقی می‌ماند و این یکی از مزایای اصلی این اتصالات است.

قیمت اتصالات گالوانیزه با توجه حجم خرید متفاوت است و هر چه حجم خرید بیشتر باشد، تخفیف بیشتری به مشتریان تعلق میگیرد.
با شماره گیری می توانید از مشاوره ی حرفه ای  کارشناسان ما بهره مند شوید.

☎️جهت اطلاع از آخرین قیمت و استعلام  تماس بگیرید

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ تماس بگیرید.

۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۷
️۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۸

 

 

📌 مطالب پیشنهادی :

امتیاز مطلب post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.