آهن شهر پاسارگاد

فروشگاه محصولات سپنتا

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد

0 18

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد

لوله‌های فلزی در شرایط معمولی به زنگ زدگی و خوردگی از طریق اکسیداسیون حساس هستند، که ممکن است باعث کاهش عملکرد آنها و در نتیجه مشکلات در صنعت لوله‌کشی شود. به همین دلیل، در صنعت آهن و فولاد از پوشش گالوانیزه بر روی لوله‌های فولادی استفاده می‌شود تا آنها را از زنگ زدگی و خوردگی محافظت کند. لوله‌های گالوانیزه به دو نوع گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد تقسیم می‌شوند. در ادامه به تفاوت بین این دو نوع لوله گالوانیزه پرداخته خواهد شد.

لوله گالوانیزه گرم

در فرآیند گالوانیزه کردن گرم، لوله‌های فولادی به دمای حدود ۴۴۹ درجه سانتی‌گراد در حمام مذاب روی فرو می‌روند. در این دما، پوشش روی به صورت جامد بر روی سطح لوله تشکیل می‌شود. این پوشش اکسید روی نام دارد که با تعامل با اکسیژن هوا تشکیل می‌شود. این پوشش سپس به طور تدریجی به اکسید کربن تبدیل می‌شود و به لایه‌ای خاکستری و مقاوم تبدیل می‌شود که به سطح فولاد چسبیده است. لوله‌های گالوانیزه گرم بسیار مقاوم به زنگ زدگی و خوردگی هستند و برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله گالوانیزه سرد

در فرآیند گالوانیزه کردن سرد یا لوله براق سرد، لوله‌ها در دمای اتاق به پوشش روی می‌پوشند. این روش به عنوان آبکاری سرد نیز شناخته می‌شود. در این روش، ابتتدا لوله‌ها تمیز شده و از هر چربی و مواد آلی پاک می‌شوند. سپس به یک محلول شوری افکنده و سطح لوله با آن پوشش داده می‌شود. این روش معمولاً برای تولید لوله‌هایی با پوشش روی نسبتاً کمتر و درخشان استفاده می‌شود. لوله‌های گالوانیزه سرد معمولاً در کاربردهایی که نیاز به پوشش نورانی و جذابیت بیشتری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خلاصه:

به طور خلاصه، تفاوت اصلی بین لوله‌های گالوانیزه گرم و سرد در دمایی است که پوشش روی بر روی لوله‌ها اعمال می‌شود. در حالی که لوله‌های گالوانیزه گرم در دمای بالا با پوشش روی جامد تولید می‌شوند، لوله‌های گالوانیزه سرد در دمای اتاق با پوشش روی نسبتاً کمتری تولید می‌شوند. هر کدام از این نوع لوله‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خود را دارند و باید بر اساس نیازهای مختلف انتخاب شوند.

 

قیمت لوله گالوانیزه با توجه حجم خرید متفاوت است و هر چه حجم خرید بیشتر باشد، تخفیف بیشتری به مشتریان تعلق میگیرد.
با شماره گیری می توانید از مشاوره ی حرفه ای  کارشناسان ما بهره مند شوید.

☎️جهت اطلاع از آخرین قیمت و استعلام  تماس بگیرید

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ تماس بگیرید.

۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۷
️۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۸

 

لوله گالوانیزه سرد

در فرآیند گالوانیزه کردن سرد یا لوله براق سرد، لوله‌ها در دمای اتاق به پوشش روی می‌پوشند. این روش به عنوان آبکاری سرد نیز شناخته می‌شود. در این روش، ابتتدا لوله‌ها تمیز شده و از هر چربی و مواد آلی پاک می‌شوند. سپس به یک محلول شوری افکنده و سطح لوله با آن پوشش داده می‌شود.

لوله گالوانیزه گرم

در فرآیند گالوانیزه کردن گرم، لوله‌های فولادی به دمای حدود ۴۴۹ درجه سانتی‌گراد در حمام مذاب روی فرو می‌روند. در این دما، پوشش روی به صورت جامد بر روی سطح لوله تشکیل می‌شود.

📌 مطالب پیشنهادی :

امتیاز مطلب post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.