آهن شهر پاسارگاد

فروشگاه محصولات سپنتا

معرفی لوله مبلی

0 23

لوله مبلی

لوله مبلی یک نوع لوله است که از ورق روغنی تولید می‌شود و به لوله سبک هم شناخته می‌شود. این لوله‌ها به دلیل مقاومت بالا و وزن سبک خود در صنایع مختلف، از جمله صنایع اتومبیل‌سازی، تولید لوازم خانگی، کانتینرها و غیره استفاده می‌شود. علاوه‌براین قیمت لوله مبلی به دلیل وزن سبکی که دارد نسبت به سایر لوله‌ها قیمت نسبتاً پایین‌تری دارد.

مشخصات و ویژگی‌های لوله مبلی

لوله مبلی یا همان لوله روغنی غالباً بر اساس استانداردهای DIN 2394 و EN 10219-2 تولید می‌شود و در دو نوع بدون درز و درزدار به بازار عرضه می‌گردد. این لوله‌ها به طور عمومی در ضخامت‌های ۰٫۴ تا ۱٫۸ میلیمتر تولید می‌شوند و دارای دیواره‌ای نازک هستند که نسبت به قطر بیرونی آن تنها کمتر از ۶٪ است.

عوامل نوسان قیمت لوله‌ مبلی

پارامترهای مختلفی وجود دارد که به طور مستقیم و غیرمستقیم قیمت لوله مبلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در ادامه به معرفی مهمترین عواملی که در تعیین قیمت روز لوله مبلی دخیل است، اشاره می‌شود.

لوله مبلی

۱- قیمت جهانی ورق سرد روغنی

قیمت ورق روغنی در بازار جهانی از جمله عوامل مؤثر در تعیین قیمت لوله مبلی می‌باشد. چراکه این لوله‌ها از ورق‌های روغنی تولید می‌شوند و قیمت این ورق‌ها تأثیر مستقیمی بر قیمت لوله مبلی دارد.

۲- هزینه‌های فرآیند آبکاری

برای تولید لوله مبلی، فرآیند آبکاری با استفاده از پوشش نیکل انجام می‌شود. قیمت این پوشش نیکل نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل مؤثر در قیمت نهایی لوله مبلی محسوب می‌شود.

۳- هزینه تولید و انرژی کارخانه‌ها

هزینه‌های مربوط به تولید لوله‌های مبلی شامل هزینه‌های تولید و مصرف انرژی در کارخانه‌های تولیدکننده نیز در تعیین قیمت این محصول تأثیرگذار هستند.

۴- مبنای قیمت لوله مبلی

تغییرات در نرخ ارز نیز می‌تواند قیمت لوله مبلی را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا بسیاری از مواد اولیه برای تولید این محصولات وارداتی هستند.

۵- تعرفه گمرکی

تعرفه‌ها و مقررات گمرکی نیز می‌توانند بر قیمت لوله‌های مبلی تأثیر بگذارند، زیرا این مقررات می‌توانند هزینه‌های واردات و توزیع را تغییر دهند.

۶- کیفیت و برند

لوله‌های مبلی از تولیدکنندگان و برندهای مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. کیفیت و شهرت برند نیز به عنوان عوامل تعیین‌کننده در قیمت نهایی این محصولات مدنظر قرار می‌گیرند.

قیمت لوله مبلی به طور معمول در واحد وزن (مثلاً کیلوگرم یا تن) اعلام می‌شود و تعیین آن به میزان ضخامت و وزن لوله‌ها نسبت به لوله‌های سنگین‌تر (که به عنوان مثال ورق‌های سیاه به ضخامت ۲ اینچ تولید می‌شوند) انجام می‌شود. به عبارت دیگر، هزینه واحد طول لوله‌های مبلی به دلیل ضخامت کمتر و وزن کمتر آن‌ها نسبت به لوله‌های سنگین‌تر نسبت به واحد وزن کمتری محاسبه می‌شود.

قیمت لوله مبلی با توجه حجم خرید متفاوت است و هر چه حجم خرید بیشتر باشد، تخفیف بیشتری به مشتریان تعلق میگیرد.
با شماره گیری می توانید از مشاوره ی حرفه ای  کارشناسان ما بهره مند شوید.

☎️جهت اطلاع از آخرین قیمت و استعلام  تماس بگیرید

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ تماس بگیرید.

۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۷
️۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۸

 

لوله چیست؟

لوله های مبلی که به لوله های سبک یا لوله های روغنی هم معروف هستند لوله هایی هستند که از ورق روغنی (نورد سرد) براساس استاندارد DIN 2394(1) 94 و EN 10 219 -2 تولید میشوند .

 

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.