آهن شهر پاسارگاد

فروشگاه محصولات سپنتا

انواع لوله فولادی و کاربرد آن در صنایع

0 15

 

معرفی انواع لوله‌های فولادی و کاربردها

لوله فولادی چیست؟

لوله فولادی (Steel Pipe) وسیله‌ای توخالی و دو سر باز است که معمولاً دارای مقطع دایره‌ای می‌باشد و از جنس فولاد ساخته می‌شود. این لوله‌ها با افزایش ضخامت، توانایی انتقال حجم زیادی از مواد را در زمان کمتر دارا می‌شوند. علاوه بر انتقال سیالات، می‌توانند برای جابجایی مواد جامد نیز مورد استفاده قرار گیرند.

مزایای لوله‌های فولادی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مقاومت در برابر فشار
  • انتقال سریع نفت و گاز
  • مقاومت سطح داخلی در برابر خوردگی
  • امکان تولید در قطرها و ضخامت‌های مختلف

انواع لوله‌های فولادی

لوله‌های فولادی متنوعی دارند و هر نوع به دلیل ویژگی‌های خاص خود در صنایع مختلف کاربردهای متنوعی دارند. برخی از انواع رایج لوله‌های فولادی عبارتند از:

لوله گاز

لوله گاز برای انتقال گاز از نقطه به نقطه دیگر استفاده می‌شود. این لوله‌ها از ورق‌های گالوانیزه تولید می‌شوند و می‌توانند از جنس‌های مختلفی از جمله برنج، مس یا پلی‌اتیلن باشند. آن‌ها به دو دسته توکار و روکار تقسیم می‌شوند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند.

لوله API

لوله‌های API به عنوان استانداردی جهت انتقال نفت و گاز با فشار زیاد و با بازده بالا شناخته می‌شوند. این لوله‌ها از فولادهای کربن دار و منگنز ساخته می‌شوند و در انتقال موادی چون نفت و گاز، آب و فاضلاب، کشتی‌سازی و غیره به کار می‌روند.

لوله اسپیرال

لوله‌های اسپیرال از ورق‌های فولادی نورد گرم ساخته می‌شوند. این لوله‌ها توانایی مقاومت در برابر ترک و شکست، انعطاف‌پذیری بالا، شکل‌پذیری، و خواص مکانیکی بالایی دارند. این انواع لوله برای انتقال آب و گاز و سایر مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله مبلی

لوله مبلی از ورق‌های فولادی نازک با استقامت کششی بالا تولید می‌شود. این لوله‌ها دارای ویژگی‌هایی چون انعطاف‌پذیری، قابلیت جوشکاری، و مقاومت در برابر خوردگی هستند. از آنجایی که توانایی تحمل وزن زیاد را دارند، در ساخت پایه‌های مبل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

انواع لوله‌های فولادی

معرفی انواع لوله‌های فولادی و کاربردهای آنها

لوله بدون درز (مانیسمان)

لوله مانیسمان نوعی لوله بدون درز فولادی است که به دلیل یکپارچگی و استحکام بالایی که دارد، در صنایع مهمی مانند صنایع پتروشیمی، هسته‌ای، کشتی‌سازی و … کاربرد گسترده‌ای دارد. این نوع لوله‌ها علاوه بر تحمل فشار بالایی که دارند، جریان را نیز به سرعت انتقال می‌دهند و همین موجب می‌شود که کیفیت و دقت هنگام استفاده از لوله‌های مانیسمان، بالا باشد.

لوله درزدار (درز مستقیم)

لوله درزدار یکی دیگر از انواع لوله فولادی است که برای ساختن آن، ورق‌ها را با ضخامت‌های خاصی (معمولاً با ضخامت کم) برش می‌دهند و پس از عبور از غلتک‌ها، لبه‌ها را به شکل دلخواه در می‌آورند تا شبیه یک لوله شود. در ادامه با روش نورد پیوسته، ورق موردنظر نورد می‌شود تا شکل دایره‌ای پیدا کند و در نهایت این ورق نورد شده را برای اتصال جوشکاری می‌کنند.

لوله لنس

لوله‌های لنس از جنس فولاد ساخته شده‌اند و معمولاً برای انتقال گازها مانند اکسیژن، آرگون، نیتروژن و … به کار می‌روند. همچنین از این لوله‌ها برای شستشوی مخازن بزرگ و استفاده در نازل‌ها نیز استفاده می‌شود. آن‌ها با ابعاد و اشکال گوناگون تولید می‌شوند.

لوله گوشت‌دار (صنعتی)

لوله گوشت‌دار، از فولاد کربن دار تولید می‌شود و دارای ضخامت بیشتری نسبت به سایر انواع لوله‌های فولادی است. کاربردهایی که این لوله دارد شامل صنعت پتروشیمی، انتقال مواد سیالات، ساخت خرپاها و پل‌های فلزی می‌شود.

قیمت لوله گالوانیزه با توجه حجم خرید متفاوت است و هر چه حجم خرید بیشتر باشد، تخفیف بیشتری به مشتریان تعلق میگیرد.
با شماره گیری می توانید از مشاوره ی حرفه ای  کارشناسان ما بهره مند شوید.

☎️جهت اطلاع از آخرین قیمت و استعلام  تماس بگیرید

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ تماس بگیرید.

۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۷
️۰۲۱۴۹۹۸۶۸۸۸

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.